Бабин Яр
пам’ять на тлі історії
Путівник для вчителя. Інтерактивна версія
Для чого потрібна історична пам'ять
Заняття присвячене обговоренню пам’яті про минуле та поняттю історичної пам’яті. В результаті інтенсивної роботи з віртуальною виставкою та документальним фільмом учні зможуть висловитися з приводу важливості історичної пам’яті, сформувати власне бачення можливих шляхів розв’язання проблеми збереження пам’яті про Бабин Яр. Складає єдиний модуль з іншими трьома заняттями - див. зв'язок з іншими заняттями.
План заходу
Вправа "Від слів до діла"
Спочатку розкладіть по колу картки з висловлюваннями відомих людей (додаток 1). Підготуйте три екземпляри карток, щоб учні могли обирати, а також декілька порожніх карток (якщо жодне висловлювання не подобається, учень може написати своє). Попросіть кожного учня вибрати вислів, який йому найбільше імпонує.
Обговорення у малих групах
Запропонуйте учням знайти тих, хто також обрав подібний вислів. В утворених парах/групах учасники мають визначити, як вони розуміють цей вислів і чим він їм імпонує.
Робота з віртуальною виставкою
Запропонуйте учасникам знайти для «свого» афоризму місце на стендах виставки «Бабин Яр: пам’ять на тлі історії» та пояснити свій вибір.
Робота з документальним фільмом
Перегляньте відеосюжет із документального фільму «Бабин Яр у пошуках пам’яті» (додаток 2). Попросіть учнів визначити ключову спільну думку озвучених у сюжеті висловлювань, а також дати відповідь на запитання: яка проблема найбільше хвилює авторів сюжету?
Дерево рішень
Об’єднайте учнів у групи. Попросіть їх запропонувати можливі шляхи вирішення цієї проблеми, використовуючи метод "Дерево рішень".
Підсумкова рефлексія
Проведіть підсумкову рефлексію, попросіть учнів завершити речення нижче.
Речення для завершення:
- Найцікавішим для мене сьогодні було…
- Я б хотів (хотіла) дізнатися більше про…
- Я замислився (замислилась) над тим, що…